Zoeken
  • Bibi

Zomerfruit Granola 'Crumble' met lijnzaad & chiazaad | Breakfast


Hi hi!

Voor de trouwe volgers; wellicht dat je dit recept ooit via MonkeyFit voorbij heb zien komen, maar ik wil het toch nog graag even in receptvorm met jullie delen! Dit is echt serieus voor zo'n 6 maanden mijn favoriet ontbijtje geweest totdat ik in een keer over ging om de havermout ontbijtcake! Dit ontbijtje is voor als je meer calorieën bij je ontbijt binnen wil krijgen en het zit redelijk hoog in koolhydraten. Niet slecht als je bijvoorbeeld veel gaat wandelen/sporten/hardlopen daarna! Maar op een gegeven moment merkte ik dat het voor mij niet meer zo prettig was omdat het met mijn PCOS niet zo bevorderlijk is om hoog in koolhydraten te zitten. Recept (voor 1 keer) 🍇80 gram homemade granola (zie laatste bladzijde)

🍇60 gram diepvries bosvruchten (Albert Heijn)

🍇1 eetlepel gebroken lijnzaad 🍇1 eetlepel chiazaad 🍇Optioneel: Collageen of vegan eiwitpoeder (ik gebruik collageen poeder van Myprotein)


Bereidingswijze

  1. Doe de bosvruchten in een steelpannetje en zet dit op laag vuur.

  2. Weeg ondertussen de granola af en doe dit in een koekenpan.

  3. Zet dit ook op laag vuur en schep af en toe om zodat het niet verbrandt.

  4. De bosvruchten moet je wat roeren en wat ‘kapot’ maken zodat het vloeibaarder wordt. Kijk uit dat het niet gaat koken.

  5. Gooi als laatste het collageen poeder erbij en roer het METEEN, anders krijg je klontjes.

  6. Doe de bosvruchten in een kom en gooi hier de verwarmde granola bij.

  7. Als topping gebruik je de chiazaad en lijnzaad voor de benodigde vezels!

  8. Smullen maar!

Ik ben benieuwd of je dit gaat maken en zo ja, laat het me dan zeker even weten via Instagram of Facebook! 🧡

Liefs, Bibi

11 keer bekeken

Sociale media 

  • Black Facebook Icon

Contact 

Mail

Locatie
Tilburg 
Telefoon
06-38772833

©2020 door Limitless Communication |   KVK nummer 75985284